Koszty pozycjonowania lokalnego

Skorzystanie z oferty pozycjonowania lokalnego to dobra, opłacalna decyzja, inwestycja mogąca przynieść szybki zwrot. Pojawia się jednak pytanie o koszty takiego przedsięwzięcia. Ile w takim razie wynosi cena usług SEO?

Szeroki przedział cenowy pozycjonowania lokalnego

Na wstępie należy zaznaczyć, że nie istnieje coś takiego jak uniwersalna stawka za ofertę pozycjonowania lokalnego, która jest niezależna od specyfiki danej strony. Podobnie jak w przypadku większości innych usług, cena może się znacząco różnić pod wieloma względami. Jednym z najważniejszych kształtujących ją czynników jest konkurencyjność danej frazy czy firmy. Im więcej przedsiębiorstw działa w Twojej branży, tym trudniej będzie się przebić na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei oznacza wyższe wydatki na SEO.

Mając na uwadze wpływ konkurencyjności na wycenę oferty pozycjonowania, łatwo dojść do wniosku, że cena usługi będzie wyższa w dużym miastach i w przypadku popularnych, powszechnych biznesów, w których działa wiele podmiotów. 

Od czego zależy wycena oferty pozycjonowania

Poza lokalizacją ważnym aspektem kształtującym wycenę oferty pozycjonowania jest branża, w której prowadzisz działalność – im mniej konkurencyjna, tym niższe koszty. Dlatego większe wydatki generuje SEO np. dla zakładów fryzjerskich i kosmetycznych, mechaników samochodowych czy agentów ubezpieczeniowych. Wynika to z powszechności tego rodzaju usług, które są świadczone przez wiele osób i podmiotów w każdym mieście. W rezultacie trzeba przeznaczyć większe środki na przebicie się przez konkurencję i dotarcie na wysokie pozycje nawet w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Kolejny aspekt wpływający na to, na ile wyceniana jest oferta na pozycjonowanie, dotyczy specyfiki Twojej strony. Siłą rzeczy prostsze zadanie przed agencją SEO pojawia się w momencie, kiedy przyjmuje zlecenie od freelancera, który posiada nieskomplikowaną witrynę z kilkoma zakładkami, niż gdy rozpoczyna współpracę z bogato zaopatrzonym sklepem odzieżowym, sportowym, kosmetycznym czy jakimkolwiek innym. W takiej sytuacji pracy jest zdecydowanie więcej, co odbija się na wyższym koszcie usługi.


Pozycjonowanie lokalne – inwestycja, a nie koszt

Przedział cenowy ofert pozycjonowania może być bardzo szeroki – od kilkuset złotych miesięcznie w przypadku małego salonu tatuażu w niewielkiej miejscowości do kilkunastu tysięcy złotych dla dużego sklepu obuwniczego, który posiada punkty sprzedażowe we wszystkich największych miastach w Polsce. Pamiętaj jednak, że wydatki na SEO powinno się traktować nie jako koszty, lecz zyskowną inwestycję gwarantującą wielokrotny zwrot z poniesionych nakładów.

Jeśli poszukujesz doświadczonej, profesjonalnej agencji, której możesz zlecić lokalne pozycjonowanie, sprawdź naszą ofertę. Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy chcące osiągnąć sukces w sieci, niezależnie od wielkości, a więc również mikro przedsiębiorców i osoby prywatne, którym zależy na wysokich pozycjach w wynikach regionalnych wyszukiwania i pozyskaniu klientów z okolicy. 

Więcej informacji na stronie : https://www.grupa-tense.pl/cennik/