Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Działania składające się na SEO pozycjonowanie stron internetowych, są jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie klientów online. W przypadku biznesów o regionalnym zasięgu, które kierują ofertę do osób z okolicy, optymalnym rozwiązaniem jest marketing lokalny. Na czym polega? Dlaczego warto w niego zainwestować? Jakie korzyści da się dzięki niemu osiągnąć? Poznaj odpowiedzi na pytania!

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – definicja

Aby zdefiniować lokalne SEO, należy zacząć od tego, czym w ogóle jest samo pozycjonowanie stron internetowych. Otóż składają się na nie czynności podejmowane zarówno w obrębie witryny, jak i ogólnie w sieci po to, żeby podwyższyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Cechą charakterystyczną regionalnego marketingu online jest to, że zmierza do promocji serwisu WWW w powiązaniu do określonej lokalizacji, np. danego miasta, województwa czy dzielnicy.

Korzyści z lokalnego SEO

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu docierasz z ofertą do osób, które jej poszukują w Twojej okolicy. To skuteczne działanie, ponieważ tacy klienci z reguły są gotowi do zapłacenia za poszukiwane produkty czy usługi i chętnie korzystają z ofert firm zlokalizowanych w okolicy. Twoja strona wyświetla się na wysokich pozycjach osobom z regionu, co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów.

Regionalne pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że Twoja witryna pojawia się zarówno w samych wynikach wyszukiwania, jak i np. na Mapach Google. Coraz więcej użytkowników poszukuje sklepów i firm usługowych w swojej okolicy właśnie w tej usłudze, dlatego zdecydowanie warto zapewnić sobie w niej dobrą widoczność, a na to pozwala właśnie lokalne SEO. Krótko mówiąc, jest to działanie pod wieloma względami korzystne dla każdego biznesu funkcjonującego regionalnie, którego zasięg obejmuje wyłącznie określony obszar.

Jak działa lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Lokalne SEO pozycjonowanie stron internetowych staje się tym bardziej wartościowe, im bardziej spersonalizowane wyniki są generowane przez Google i inne wyszukiwarki. Trend ten jest stały i polega na coraz większej indywidualizacji rezultatów wyszukiwania pod kątem danego użytkownika. Jednym z kluczowych elementów uwzględnianych przy proponowaniu spersonalizowanych wyników jest lokalizacja, dzięki czemu po wpisaniu określonych fraz na wyższych pozycjach w wyszukiwarce pojawiają się firmy działające w okolicy. To szansa, którą warto wykorzystać właśnie poprzez marketing lokalny.


Usługa regionalnego pozycjonowania strony internetowej pod wieloma względami obejmuje te same czynności co tradycyjne SEO, jednak występują również pewne różnice. Ponieważ kluczowe znaczenie ma powiązanie witryny z określoną lokalizacją, pojawia się konieczność m.in. jej optymalizacji pod geolokalizowane słowa kluczowe, pozyskiwania linków z lokalnych serwisów czy dodawania adresu do miejscowych baz i katalogów firm. Jeżeli chcesz mieć pewność realizacji skutecznych działań marketingowych, skontaktuj się z naszą agencją i skorzystaj z profesjonalnej usługi.