Działania składające się na SEO pozycjonowanie stron internetowych, są jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie klientów online. W przypadku biznesów o regionalnym zasięgu, które kierują ofertę do osób z okolicy, optymalnym rozwiązaniem jest marketing lokalny. Na czym polega? Dlaczego warto w niego zainwestować? Jakie korzyści da się dzięki niemu osiągnąć? Poznaj odpowiedzi na pytania!
Aby zdefiniować lokalne SEO, należy zacząć od tego, czym w ogóle jest samo pozycjonowanie stron internetowych. Otóż składają się na nie czynności podejmowane zarówno w obrębie witryny, jak i ogólnie w sieci po to, żeby podwyższyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Cechą charakterystyczną regionalnego marketingu online jest to, że zmierza do promocji serwisu WWW w powiązaniu do określonej lokalizacji, np. danego miasta, województwa czy dzielnicy.
Lokalne SEO pozycjonowanie stron internetowych staje się tym bardziej wartościowe, im bardziej spersonalizowane wyniki są generowane przez Google i inne wyszukiwarki. Trend ten jest stały i polega na coraz większej indywidualizacji rezultatów wyszukiwania pod kątem danego użytkownika. Jednym z kluczowych elementów uwzględnianych przy proponowaniu spersonalizowanych wyników jest lokalizacja, dzięki czemu po wpisaniu określonych fraz na wyższych pozycjach w wyszukiwarce pojawiają się firmy działające w okolicy. To szansa, którą warto wykorzystać właśnie poprzez marketing lokalny.